چنانچه محتوایتان دارای اشتباهات املایی و خطاهای گرامری چشمگیری باشد، این موضوع میتواند به پیام کلی شما آسیب برساند. حتی اگر مفهوم و درونمایهی آنچه شما نوشتید بسیار قابل توجه باشد.
میتوانید از ابزارها استفاده کنید یا از افرادی درخواست کنید که نوشتههای شما را پیش از انتشار بخوانند.و حتما از آنها سؤال کنید زمانی که متنها را میخوانند، به نظرشان همه چیز تحت پوشش قرار گرفته، یا ارائهی اطلاعات بیشتر میتواند مفیدتر باشد یا خیر.
نوشته هایتان را جالب نگه دارید!
اگر در حین خواندن نوشته و محتوای خود، احساس بیحوصلگی و کسالت کنید، مطمئناً مخاطبانتان نیز چنین حسی خواهند داشت. توجه مخاطبانتان را با بهکارگیری عناوین آموزنده، زیرتیترها و فهرستها به خود جلب کنید.
روی بهینهسازی موتور جستجو (SEO) کار کنید
مطمئناً پیشنهادهایی که تا اینجا ارائه کردیم باعث میشوند سایت شما حاوی مطالب مفید و محتوای تخصصی برای مشتریانتان شود. ممکن است لازم داشته باشید چند صفحه برای پاسخگویی به مشکلات آنها و ارائهی مشاوره اختصاص دهید. این موضوع یک شروع عالی در زمینهی بهینهسازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو است.
حتی اگر تعدادی محتوای خوب و عالی را در وبسایت خود داشته باشید، اما اگر به شکلی نوشته و ساخته نشده باشند که موتورهای جستجوگر مانند گوگل آنها را پیدا کنند، مخاطبان نیز قادر نیستند آنها را ببینند
استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با حوزهی تخصصیتان به خزندههای وب کمک میکند تا بر روی آنچه که سایت شما انجام میدهد، کار کنند. اگر برای تولید محتوای تخصصی به سؤالاتی پاسخ میدهید که میدانید مشتریانتان میخواهند دربارهی آنها بدانند، به احتمال زیاد خزندهها محتوای شما را از طریق وبسایتی که همان اطلاعات را ارائه نمیدهد، پیدا میکنند.
مشاهده شدن در وب و جلب توجه سایتهای دیگر به سمت شما، موضوعی بسیار مهم است.
علاوه براین، کارکرد سئو به مبحث شهرت و محبوبیت نیز اشاره دارد. تصور کنید به تازگی در وبسایت خود مطلبی نوشتهاید و میبینید که کسی آن را بازنشر داده است. این دیده شدن، باعث جلب توجهات به سمت شما شده و میزان محبوبیتتان را بالا میبرد و مشتریان سادهتر از قبل به شما اعتماد خواهند کرد.
اگر از این فراتر بروید و سایتهای بزرگی مانند سایتهای خبری، آموزشی، غیرانتفاعی و سایتهای رسمی که همگی به عنوان مرجعهای قابل اعتماد محسوب میشوند، به محتوای شما لینک بدهند، در نگاه موتورهای جستجوگر مطلوب و موردپسند به نظر خواهید رسید.
روزنامهها و نشریههای محلی ممکن است به دنبال محتوایی باشند که شما ارائه میدهید. در مورد روزنامهها و مجلات محلی منطقهی خود تحقیقاتی انجام دهید.
ممکن است حوزههای اطلاعاتی و یا آموزشی وجود داشته باشد که بتوانید متناسب با مخاطبان محلی خود پیرامون آنها محتوای تخصصی تهیه کنید. بنابراین سعی کنید نسبت به محیط اطراف خود هوشیار باشید و در مورد نیازها یا خواستههای منطقهی خود اطلاعاتی را جمعآوری کنید.
محتوای تخصصیتان را فقط به وبسایت خود محدود نکنید. سادهترین کاری که میتوانید انجام دهید، شبکهسازی در رسانهها و شبکههای اجتماعی مثل لینکدین و توییتر است. کافی است به بلاگرها، انتشارات قابل اعتماد و وبسایتهای مرتبطی که به مخاطبان مورد نظر شما دسترسی دارند، یک پیام مودبانه ارسال و درخواست خود را بیان کنید.
اگر صاحب رستوران هستید از منتقدان یا بلاگرهای صنعت غذا شروع کنید. با آنها گفتگو و مصاحبه کنید. بگذارید بدانند که فعالیتتان با یکدیگر مرتبط است، نکات موثق و معتبری برای اظهارنظر دارید و برای ارائهی نظراتتان در دسترس هستید.
نوشتن پستهای وبلاگ مهمان، مصاحبه یا ایجاد پستهای وبلاگ آموزشی برای وبسایتهای مشابه را پیشنهاد و ارائه دهید. اگر به دنبال کسب اعتبار هستید، آنها را به وبسایت خود لینک دهید. این موضوع یک پیروزی و دستاورد برای شما خواهد بود.
هنگامی که خود را به عنوان یک نقطهی ارزشمند ارتباطی معرفی کرده و جا بیندازید، ممکن است از شما خواسته شود اظهارنظر کنید و این امر باعث میشود موقعیت شما به عنوان یک متخصص در زمینهی کسبوکارتان، تقویت شود.
روشهای زیادی وجود دارد که باعث میشود محتوای شما کارآمد باشد. موافقید که بعضی از آنها را با هم بررسی کنیم؟
در اینجا لیستی از ایدههای محتوایی وجود دارد که میتوانید برای خودتان ایجاد کنید و با تولید محتوای تخصصی پیرامون آنها خود را به عنوان یک متخصص به همه بشناسانید:
با اختصاص دادن بخشی از مطالبتان که به خوانندگان بینشی درمورد احساسات شما نسبت به موضوعاتی از قبیل روندهای آینده در صنعتتان به نمایش میگذارد، دانش و احساسات خود را نشان دهید.
چنانچه میتوانید، نحوهی انجام برخی کارها را به طور مؤثر توضیح دهید. راهنمای انجام کار یک روش تضمینی برای تولید محتوای اختصاصی است.
مثل این پست: “چگونه توضیح محصول کمک میکند بیشتر بفروشید؟” که روند نوشتن توضیح محصول را به طور مفصل در آن شرح دادهایم.
برای تولید محتوای تخصصی در صورت امکان در وبسایتهای مربوط به حوزهی کاری خود، موقعیتی به دست آورید و برای آنها به صورت مهمان پست بنویسید.
خواندن و درک مقالههایی که متن آن به شکل فهرستوار نوسته شده است، برای خواننده آسان است. برای مثال میتوانید به مقاله “چک لیست بازاریابی محتوایی: 20 موردی که حتما باید در سال 2020 امتحان کنید” نگاهی بیندازید که عناوینی را فهرستوار آوردهایم و به هر مورد توضیحاتی اضافه کردهایم.
این کار یکی دیگر از روشهای موثر برای جلب توجهات به سمت شما است. برای این کار باید همیشه در جریان ترندها باشید و بتوانید به موقع از آنها به نفع خود استفاده کنید. البته باید مراقب باشید که این کار منجر به غرق شدن شما نشود!
اکنون دربارهی محتوای تخصصی که میتوانید ایجاد کنید، ایدههایی دارید. بنابراین تعلل جایز نیست. به یاد داشته باشید همواره با ایدههای جدید همراه شوید، راههای جدیدی برای پاسخ به مشتریانتان پیدا کرده و خود را به عنوان یک رهبر معتبر در حوزهی کسبوکارتان معرفی و مستقر کنید.
از ابزارهایی که برایتان دستاوردهایی به همراه دارند استفاده کنید. منابع ترافیکی خود را بررسی کرده و بفهمید مخاطبانتان از کجا به شما رسیدهاند؟ تعیین کنید کدام کانالها بیشترین ترافیک را به شما منتقل میکنند و به نوشتن مطالب برای آنها ادامه دهید. این منابع ایدههای خوبی برای تولید محتوای تخصصی به شما میدهند.
مهمتر از همه، به نوشتن خود اطمینان داشته باشید. شما متخصص هستید. این داستان شماست و شما هم حرفی برای گفتن دارید.