آموزش تولید محتوا

جدید ترین نکات و ترفند های تولید محتوا برای داشتن وبلاگ و محتوایی فوق العاده

آموزش تولید محتوا

جدید ترین نکات و ترفند های تولید محتوا برای داشتن وبلاگ و محتوایی فوق العاده

محتوا هدفمند بنویسید

محتوای هدفمند به محتواهایی گفته میشه که برای عموم مخاطبانتان تولید نمی‌شود. در هر زمینه‌ای که دست به تولید محتوا بزنید، بالاخره، گروهی از افراد هستند که دقیقا و تحقیقا، مخاطب ناب شما می باشند یعنی قصدتان این است که هر طور شده، توجه مخاطب را به خود جلب کنید

 این دسته از مخاطبان خاص را از طریق استخراج داده‌ها دربارهٔ مخاطبان خود شناسایی می‌کنید.

این‌روزها که دنیای محتوا از قبل حرفه‌ای‌تر شده است، بازاریابان در تلاش هستند تا مخاطبان خاص و هدف خود را خیلی خوب شناسایی کنند و زمان زیادی را هم صرف شناسایی این دسته از دوستان می‌کنند. در واقع، محتوای هدفمند، 

اگر هدفی نداشته باشید، مقصد مشخصی هم در انتظارتان نیست. یعنی به هر سمت و سویی که بروید و به هر نقطه‌ای که برسید، مهم نخواهد بود. به نظر خودتان در چنین شرایطی که خودتان در رسیدن به نقطه‌ای مشخص، تصمیم نگرفته‌اید و تلاشی هم نکرده‌اید، نهایتا جایگاه خوبی نصیبتان می‌شود؟ قطعا، نه!
اما اگر ایده‌هایی برای رشد و موفقیتتان در ذهن داشته باشید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید در طی مسیر با ایده‌های فوق‌العاده، آدم‌های ناب و مخاطبانی رو به رو خواهید شد که شما را شکوفاتر و موفق‌تر می‌کنند. پس هدفمند بودن خوب است. در داستان تولید محتوا هم که دیگر بسیار خوب و مهم است. چون تولید محتوای خوب کار ساده‌ای نیست.


چطور محتوای خوب و هدفمند بنویسید؟
گام‌های ساده‌ای هستند که به شما کمک می‌کند تا مخاطب و کاربر هدفمند را بشناسید و با شناخت او دست به تولید محتوا هدفمند و مناسب را بزنید. برای اینکه کار را شروع کنید در درجه اول باید بپرسید که مخاطب من کیست؟ پس پرسش‌های زیر را از خود بپرسید:

مخاطب هدف من کیست؟
چه تازه‌کار باشید و چه نه؛ باید بدانید که مخاطب هدف شما چه کسی است ؟ باید بدانید که چه کسانی به دنبالتان هستند و همراهی‌تان می‌کنند. برای شناخت مخاطب هدف، یک راه عالی پیش رویتان است و آن چیزی نیست جز نوشتن پرسونا. پرسونانویسی یعنی مخاطب ایده‌آلی برای خود تعریف و تصور کنید که این مخاطب دلخواه، چه دردها، نیازها، مشکلات، رفتارها و هدف‌هایی دارد.
با در نظر گرفتن پرسونایی برای مخاطب است که می‌توانید به تولید محتوای هدفمند برای او دست بزنید. پرسونای مخاطب ایده‌آل هم از روی داده‌هایی مشخص می‌کنید که از مخاطبان کلی‌تان دارید و با توجه به اهداف خودتان، آنها را مشخص می‌کنید.