آموزش تولید محتوا

جدید ترین نکات و ترفند های تولید محتوا برای داشتن وبلاگ و محتوایی فوق العاده

آموزش تولید محتوا

جدید ترین نکات و ترفند های تولید محتوا برای داشتن وبلاگ و محتوایی فوق العاده

تکنیک هایی برای نوشتن مقاله بر اساس سئو

اگر قبلا وبلاگ نویسی کرده باشید یا تولید محتوا کرده باشید حتما در جریان هستید که نوشتن یک پست چقدر میتواند زمان شما را بگیرد. از ابتدای کار مانند انتخاب موضوع  تا گردآوری منابع، نوشتن پست و منتشر کردن متن ساعتها زمان سپری میشود.

 به همین دلیل، اگر محتوای تولیدی شما ترافیک بالایی به دست نیاورد، این امر نشانگر عدم موفقیت شما در این کار است. به همین دلیل نوشتن محتوای سئو شده از اهمیت زیادی برخوردار است، در ادامه شما را با روشهایی برای افزایش ترافیک وب سایتتان با رعایت اصول سئو در محتوا به منظورنوشتن برای سئو سایت آشنا میکنیم.  




تکنیک هایی برای نوشتن مقاله بر اساس سئو

SEO  یا سئو زبانی است که مخصوص موتورهای جستجو مانند Google است، شما با استفاده از این زبان میتوانید به نفع وب سایت خود به تولید محتوا بپردازید، و در نهایت در صدر نتایج (SERP) قرار بگیرید. علاوه بر این، هدف شما باید تولید محتوا با رتبه بسیار بالا  برای گوگل و مقاله نویسی سئو باشد. البته، ممکن است برایتان سوال پیش آید نوشتن متن برای seo به چه صورت انجام میگیرد؟  نگران نباشید، در ادامه مفصلا به این موضوع میپردازیم.

۱- عناوین را به نفع خود به کار ببرید

سرفصلها به گوگل درباره اینکه بخشهای مختلف مقاله نوشته شده شما درباره چیست، اطلاعات میدهند. به عنوان مثال در این پست، عنوان  نوشتن برای سئو: چگونه متنی بنویسیم که در صفحه اول گوگل قرار بگیرد؟” به موتورهای جستجو اطلاعاتی کلی درباره این محتوا ارائه میکنند.

و این امر منجر به افزایش امکان نمایش این مقاله، برای کاربرانی که کلمات کلیدی چون نوشتن برای seo، seo در محتوا، متن seo شده در محتوا، نوشتن متن برای seoرا در موتورهای جستجو تایپ میکنند، میشود. در واقع، موتورهای جستجو قبل از آن که به متن نگاهی بیندازند، به سرفصلها و عناوین متن توجه میکنند.  شما میتوانید از عناوین به منظور انتقال دقیق ایده اصلی متن خود استفاده کنید، اما، ضروری است از عناوین و کلمات کلیدی به درستی استفاده شود. همچنین، این مورد شانس سایت شما برای انتقال به صفحه اول گوگل افزایش میدهد.

۲- استفاده از باکس پاسخ  برجسته (featured snippets)

 باکس پاسخ برجسته گوگل مستقیمترین پاسخ  را برای جستجوکنندگان به نمایش میگذارد.  به عنوان مثال، اگر به جستجوی ” نوشتن محتوای سئو شدهبپردازیم، گوگل از این قابلیت برای نمایش مناسبترین پاسخها به ما استفاده میکند.

در واقع این بخش در گوگل، به سوالاتی که ممکن است کاربر حین مراجعه به وبلاگ شما داشته باشد، پاسخ میدهد. به عنوان مثال، اگر عبارت “چگونه باید یک پست وبلاگ بنویسم؟” را جستجو کنیم، به پاسخ متناسب با این سؤال متناسب مواجه میشویم.

اگر خواهان ایجاد یک فهرست عملی طبق این قابلیت گوگل برای سایت خود هستید، میتوانید از جملات کامل که با فعلهایی همچون “نوشتن”، “تحقیق”،  “ایجاد” و غیره استفاده کنید. علاوه بر این، باید جملاتی که مورد استفاده قرار میدهید، در راستای پاسخ به یک سوال یا چالش جستجو شده باشند.

۳- تنظیم محتوای سایت بر اساس پاسخدهی به کاربران

از مهمترین دلایلی که پست مینویسیم، ایجاد تنوع در مطالب موجود سایت است. دلیل دیگر، میتواند افزایش اعتبار کسب و کار آنلاینمان باشد. اما اگر “نوشتن برای پاسخ دهی به مخاطبانتان” در لیست دلایل تولید محتوا سایت شما نباشد، احتمالا فرصتهای کلیدی نوشتن برای سئو را از دست داده اید.

روزانه در گوگل به سوالات بی شماری پاسخ داده می شود. هنگامی که پستها را برای پاسخدهی به سؤالات مخاطبان خود تنظیم میکنیم، گوگل به نفع ما عمل میکند و پستهای ما را جز برترین پستها در موضوع تولید شده قرار میدهد. اگر تمایل دارید، بدانید مخاطبان شما به دنبال چه هستند، ضروری است به بررسی کلمات کلیدی بپردازید. سایتهایی مانند Ahrefs و Woorank میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند.

۴- استفاده از توضیحات متا

آیا در هر پستی که منتشر میکنید، از توضیحات متا استفاده میکنید؟  اگر پاسخ شما “منفی” است، احتمالاً باید در این زمینه تجدید نظر کنید. توضیحات متا یکی از روشهای تاثیرگذار برای افزایش رتبه بندی سایت شما در موتور جستجو گوگل است. و از آنجایی که احتمالا بدانید، توضیحات متا جمع بندی درباره متن تولید شده در 1-3 جمله است. به یاد داشته باشید، جملات متا باید کوتاه باشند و در آنها از کلمات کلیدی به همراه متنی جذاب استفاده شده باشد.  

۵- استفاده از متن جایگزین تصویر یا  alt text

با هر تصویری که به پست خود اضافه میکنید، خواه تصویر اصلی یا تصویر بدنه متن باشد، در واقع از متن جایگزین تصویر استفاده کرده اید. متن جایگزین تصویر آنچه را که اتفاق میافتد را در قالب عکس توصیف کرده و به نمایش میگذارد و میتوان آن را به عنوان توضیحی برای عکسها به کار برد. alt text در گوگل به افرادی که بینایی ضعیفی دارند، کمک میکند، علت چرایی قرارگیری عکس در متن را درک کنند. استفاده از این ترفند منجر به رتبه بندی بهتر محتواهایتان خواهد شد.

 به عنوان مثال، اگر از یک عکس اینفوگرافیک در متن استفاده شود، این امر منجر به افزایش جذابیت محتوای تولیدی شما میگردد.  alt text از کلمات کلیدی برای توصیف بیشتر متن استفاده میکند، که این امر باعث ارتقا SERP و بهبود رتبه بندی سایت میشود.

۶- کلمات کلیدی مورد استفاده را به بدنه پست خود محدود نکنید

فراموش نکنید، شما باید از کلمات کلیدی در هر قسمت از محتوای تولیدی خود استفاده کنید. به عنوان مثال باید عرض کنم که کلمات کلیدی باید در بدنه، عنوان، سرتیترها، زیر عنوان و غیره به کار برده شوند. بهرهبری مناسب از کلمات کلیدی بسیار کارآمد و موثر است، زیرا منجر به بهبود وضعیت SERP سایت میشود. موتور جستجو گوگل هرآنچه را که کاربر در مرورگرها تایپ میکند، نشان میدهد.  بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی متناسب با متن تولید شده و عبارات و کلماتی که کاربران آن را جستجو میکنند، می تواند موثر واقع شود.

به عنوان مثال، متنی با کلمه کلیدی ” نوشتن متن برای بهینه سازیباید از مفاهیم و توضیحاتی هم راستا با کلمه کلیدی تولیدی باشد. اینگونه شما به درستی از کلمات کلیدی در متن تولیدی خود استفاده کرده اید، و موتور جستجو گوگل هم سایت شما را متناسب با کلمات کلیدی به کار برده شده، به نمایش می گذارد. علاوه بر این، تجربه کاربر از مطالعه پستهای شما رتبه بندی خوبی از سایتتان به نمایش خواهد گذاشت.

۷- شناسایی کلمات کلیدی موثر

گوگل هر یک ثانیه بیش از 40000 عنوان کلیدی مورد جستجو را مدیریت میکند. اما با این فعالیت دقیق گوگل، امکان اینکه مطالب بهینه سازی و ویراستاری نشده و غیره به رتبه بالایی برسند، کاهش مییابد. برای اینکه در مقابل رقبایتان قد علم کنید ضروری است بدانید چگونه از مطالب و عباراتی که کاربران به جستجوی آن میپردازند، به نفع خود استفاده کنید.

بهتر است، برای شناسایی کلمات کلیدی مورد نیاز کاربران خود را جای آنها قرار دهید، تا اینگونه بدانید آنها به دنبال چه هستند. همچنین، گوگل ترند برای شناسایی کلمات کلیدی معروف و ترند شده میتواند به شما کمک کند. هر زمان که مشاهده کرده اید استفاده از کلمات کلیدی خاصی کاهش یافته، باید هدف خود را متناسب با آن کلمات تغییر دهید و از کلمات کلیدی مناسب و مورد استفاده برای ارتقای سئو سایت خود بهره ببرید.  

اگر ایدههای موثر و کارآمد درباره کلمات کلیدی مورد استفاده ندارید، یا همواره ذهنتان کلمات کلیدی زیادی را شناسایی نمیکند، میتوانید از محتواهای رقبایتان الهام بگیرید. البته ابزارهایی هم برای شناسایی کلمات کلیدی و رتبه بندی آنها وجود دارند، که میتوانید از آنها برای ارتقای سایت تجاری خود بهره ببرید. یکی از این ابزارها، SEMRush است، که برای رتبه بندی کلمات کلیدی، بررسی نتایج جستجو کلمات کلیدی، ترافیک سایت و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.

به یاد داشته باشید که با تغییر روند تولید محصول، تغییر اصطلاحات یا غیره، کلمات کلیدی هم با گذشت زمان تکامل یافته و تغییر میکنند. به همین منظور ضروری است، از کلمات کلیدی صحیح برای مخاطبان هدف خود بهره ببرید، تا اینگونه بتوانید شانس ارتقا سایت و بهینه سازی سئو آن را  افزایش دهید

۸- از کلمات کلیدی در بدنه محتوای خود به صورت طبیعی استفاده کنید

پس از تصمیم گیری در مورد لیست مورد استفاده کلمات کلیدی موضع مدنظرتان، زمان آن رسیده که پستی برای سایت خود با محوریت کلمات کلیدی انتخابی خود بنویسید. برای تصمیم گیری درباره محتوا به صورت دسته جمعی میتوانید از طوفان فکری یا  Brainstorm استفاده کنید، اینگونه محتوایی جذاب تولید خواهید کرد.  

شما در طی فرآیند طوفان فکری به مواردی همچون شخصیت خریدار، انگیزه آنها از خرید، علایق آنها و غیره پی خواهید برد. اینگونه شما به موضوعی که با نیازها، خواسته ها و دردهای مخاطبانتان هم راستا باشد، دست مییابید. در حین نوشتن پست برای سایت خود، میتوانید از کلمه کلیدی به طور طبیعی استفاده کنید.  شما میتوانید کلمه کلیدی اصلی خود را در مکان های زیر به کار ببرید:

عنوان اصلی

سرفصل ها یا زیرفصل ها

در صورت امکان URL

Image alt text یا متن جایگزین تصویر (موتورهای جستجو نمیتوانند تصاویر را بخوانند)

توضیحات متا

در طول بدنه محتوا

و در آخر، فراموش نکنید هدف اصلی شما از مقاله نویسی سئو، تولید محتوا برای کاربران در کنار موتورهای جستجو است. به همین منظور ضروری است محتوایی جذاب و گیرا با رعایت عناوین سئو نگارش کنید.

۹- مطالب سایت خود را به سایتهای معتبر و شناخته شده لینک دهید.

هنگام تدوین پست وبلاگ خود، از پیوند دادن به مقالهها و سایتهای دیگر نترسید. شما از طریق لینک دهی به وب سایتهای معتبر، میتوانید مطالب معتبر بیشتری را به خوانندگان وب سایت خود ارائه دهید. در کنار آن، این مسئله منجر به افزایش رتبه شما در موتور جستجو گوگل میشود.

شما با استناد به مقالات معتبر سایتهای شناخته شده، در واقع مطلبی مستند را به خوانندگان خود ارائه میدهید. اینگونه، خوانندگان مطالب شما را با اعتماد بیشتری مطالعه میکنند، زیرا از منبع معتبر آن خبردار هستند.

۱۰- یکی از اهداف خود برای تولید محتوا، را تولید مقالاتی طولانی قرار دهید.

معمولا انسانها به طور متوسط ​​8   ثانیه راجع به موضوعی فکر میکنند، به همین منظور پستهای کوتاه برای کاربران جذابتر و خواندنیتر است، این در حالی رخ میدهد که موتورهای جستجو پستها و مطالب طولانی را ترجیح میدهند.

در واقع، هرچه پست وبلاگ شما طولانی تر باشد، احتمال اینکه جز نتایج برتر موتور جستجو گوگل باشید، افزایش مییابد. پستهای طولانی، در زمان کوتاهتر و به شیوه آسانتری منجر به افزایش رنکینگ سایت شما میشوند. در واقع، هرچه مطلب ارائه شده طولانیتر باشد، موتورهای جستجو سرنخ بیشتری درباره مطالب سایت شما خواهند داشت. توصیه میشود، حداقل برای هر پست متن 300 کلمه تهیه کنید.

البته تهیه مطالب طولانی برای سایت نکات منفی هم در پی دارد، که از جمله آنها میتوان به ناامیدی و دلسردی کاربر برای مطالعه مطالب طولانی اشاره کرد. به همین منظور ضروری است با استفاده از ترفندهایی مطالب طولانی را جذابتر و سادهتر کنیم:

شما میتوانید کلمات کلیدی جذاب و خواندنی برای مطالب طولانی تهیه کنید.

از پاراگرافهای کوتاه 2-3 جمله استفاده کنید.

یک جمله طولانی را به 2 جمله کوتاه تبدیل کنید.

بولت لیستها را فراموش نکنید.

از طریق روشهای فوق میتوانید مطالبی طولانی اما جذاب و خواندنی نگارش کنید.

۱۱- کلمات یا عبارات داخلی را به پستهای دیگر سایتتان  پیوند دهید.

شما از طریق پیوند دادن به صفحات داخلی سایتتان میتوانید به بهینه سازی سئو مقالات خود کمک کنید.  همچنین، اینگونه مخاطب شما به مطالب بیشتری از سایت برخورد خواهد داشت، که این امر منجر به خواندن مطالب بیشتر سایت میشود.

از طریق پیوندهی به دیگر مقالات سایت خود، کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت نگه خواهید داشت که این امر منجر به کاهش بانس ریت سایت شما میشود.  به یاد داشته باشید، هرگز لینک داخلی خرید محصولاتی را که تخفیف دارند، در انتهای مقالات سایت قرار ندهید، زیرا این امر تاثیر منفی بر سایت شما دارد و کاربران را هم دلسرد میکند.

 

احتیاط کنید، بیش از حد از پیوند داخلی یا خارجی استفاده نکنید. لزومی به اینکه تمامی مقالات خود را به موضوعات داخلی و خارجی پیوند دهید وجود ندارد، فقط مقالاتی را که به پیونددهی نیازمند هستند، را برای این منظور انتخاب کنید.  از خود بپرسید آیا مقاله دیگری متناسب با موضوع وبلاگ موجود است؟ آیا میتوانید مطلب جدیدی متناسب با موضوع مورد استفاده مقاله پیدا کنید و آن را به مقاله فعلی لینک دهید؟ هر گاه پاسخی برای سوالاتتان یافتید، میتوانید مقاله مدنظرتان را لینک داخلی دهید.  

۱۲- آپلود تصاویر را متناسب با سرعت بالا در صفحه بهینه سازی کنید.

گوگل سایتهایی را که سرعت زیادی دارند، در رنکینگ بالا قرار میدهد. به همین منظور زمانی که از عکس در متن به طور همزمان استفاده میکنیم، سرعت آپلود از اهمیت بیشتری برخوردار میشود، زیرا عکسهای سنگین و بزرگ میتوانند منجر به کاهش زمان بارگیری صفحات وب سایت و در نهایت کاهش سرعت سایت شوند، که این امر تاثیر منفی بر سایت دارد.  

خوشبختانه، شما میتوانید با ارسال عکسهای مناسب در حجم کم، تغییری در سرعت سایتتان ایجاد  نکنید. به این منظور، هنگامی که عکسی را برگزیدید، میتوانید از نرم افزارهای فشرده سازی رایگان مانند Squoosh.app برای فشرده شدن عکسها استفاده کنید. این نرم افزار کیفیت عکس را پایین نمیآورد، اما حجم آن را کاهش میدهد.

اگر شک دارید که سایت شما با مشکلاتی همچون سرعت پایین روبه رو است، میتوانید از ابزارهایی که گوگل ارائه کرده است، استفاده کنید.

۱۳- استراتژی پیشبردی برای ساخت لینک

بیایید، به نتایج جستجو مانند مسابقه فکر کنیم که برندگان بیشترین آرا را کسب میکنند. اگر بخواهیم هر پیوند خارجی که برای سایت شما قرار داده میشود،  را یک رای مثبت در نظر بگیریم،  این رای مثبت منجر به افزایش اعتبار مطالب تولیدی سایت از نظر گوگل میشود.

بنابراین،  بهتر است به نگارش پستهایی بپردازید که سایتهای دیگر تمایل به پیونددهی به آنها داشته باشند. حتی، شما میتوانید از اطلاعات منحصر به فردی از قبیل انتشار دادههای شخصی مانند افکارتان، اینفوگرافیکها، حقایق کلی و غیره برای رسیدن به این هدف استفاده کنید.

تصور کنید، شما مطلبی با عنوان ” اصول سئو در محتوایا “چگونه فیلم آموزشی تهیه کنم” نوشته اید،  و ممکن است، در اینجا از کلمات کلیدی همچون نوشتن سئویی یا آموزش تصویری استفاده کنید. اینگونه، تولیدکنندگان محتوا میتوانند با استفاده از کلمات کلیدی شما به مطالبتان دست پیدا کنند، و از آنها برای لینک دهی خارجی بهره ببرند. این امر منجر به بهینه سازی سایت شما و ارتقا رنکینگ وب سایت میشود. پس، هرچه متن تولیدی شما ماهرانهتر نوشته شده باشد، این به نفع سایت شما خواهد بود.

همچنین، میتوانید برای ترغیب بیشتر ساخت لینک، به انجام کارهای تبلیغاتی مانند انجام مصاحبه برای پیونددهی پست وبلاگ خود استفاده کنید. این راهکارها میتوانند منجر به افزایش موفقیت سئو سایت شما شوند.  

در نتیجه نوشتن برای سئو چگونه است؟

شما با روشهای نوشتن برای سئو سایت آشنا شده اید، این روشها برای تدوین محتوا سئو شده کاربردی هستند. شما میتوانید با استفاده از آنها به بهبود سئو سایت خود کمک کنید و مخاطبان بیشتری را به سایت  جذب کنید. البته، با رعایت اصول سئو در محتوا میتوانید متنی جذاب و خواندنی برای کاربران و متنی متناسب با اصول موتورهای جستجو تهیه کنید. در واقع، بهبود سئو سایت فقط شانس دیده شدن پستهای سایت شما توسط مخاطبان هدفتان را افزایش می‏دهد، که این امر منجر به بازدید بیشتر محصول و یا خدمات شما می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد