این روزها اکثر شرکتها به دنبال عنوان شعلی کارشناس تولید محتوا میگردند،
این میتواند به این دلیل باشد که بیشتر شرکتها یا سازمانها نسبت به تولیدمحتواو محتوا
نویسی آشنایی اندکی دارند که به صورت فزایندهای به دنبال افرادی هستند تا در
رابطه اطلاعات و محصولات شرکتمحتواایجاد
کند. در نتیجه ممکن است همین متصدیان شغل کانتنت نویسی در شرکتها به سمتهای
بالاتری نیز برسند. شغل محتوانویسی یک شغل منعطف و بسیار پردرآمد است، که این
روزها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. از مهمترین مزایای این شغل امکان
کار در منزل و دور کار می باشد که کمک زیادی به دانشجو ها و افرادی که در حال کار
در دو حوزه کاری هستند می باشد .
کانتنت نویس کیست؟
یک فرد محتوانویس کسی است که برای افراد، شرکتها و … در رابطه با
نیازهایشان مطلب مینویسد و یا به صورت بصری مطلب ایجاد میکند، تا آنها بتوانند
با استفاده از آن مطلب بیشتر در گوگل و صفحات مجازی پرطرفدار دیده شوند. فرد محتوا
نویس نقش مهمی برای بازاریابی دیجیتال و رسیدن به هدف یک شرکت دارد. مسلما شرکتها
بدون وجود یک محتوانویس حرفهای نمیتوانند محتوای خود را مورد بازاریابی و بیشتر
دیده شدن قرار بدهند.
بودن یک کارشناس تولید محتوای خبره باعث نقش مهم و اساسی در رسیدن به
هدفهای بازاریابی اینترنتی که از طریق محتوا انجام میگیرد می شود. رسیدن به
اهداف بازاریابی محتوایی برای شرکت یا یک مجموعه یک نیاز اصلی محسوب میشود تا
فرد تولید
کننده محتوابا
راهکارهای خود کمک بیشتری برای جذب مشتری برای شرکتها کنند و به ترقی روز به روز
شرکت کمک کنند. به بیان ساده یک کارشناس تولید محتوا میتواند با ایجاد برنامههای
تولید محتوا راه را برای رسیدن به اهداف استراتژی شرکت هموارتر کند.
کانتنت نویسی برای سایت چگونه است؟
با وجود روشهایی میتوان محتوای سایتهای شرکتها را به گونهای نوشت
که موتورهای جستجو و کاربران آن را مورد استفاده قرار دهند. بهتر است در زمان
تولید محتوا فقط به موتورهای جستجو نیاندیشید و حتما نحوه نوشتن محتوا و کاربران
خود را در نظر بگیرید. بهتر است برای محتوانویسی مطالبی بنوسید که بشتر کاربران را
مشتاق به مطالعه مطلبتان کند، در این صورت به سئو سایت نیز کمک شایانی میشود.
اگر میخواهید یک مطلب جذاب را خلق کنید و ان را بنویسید ، بایستی در
ابتدا برای مطالب خود سعی کنید از عنوان های جذاب و جالب که کاربران را به سمت
مطلب بکشاند استفاده کنید. میتوانید برای عنوانهای خود از عبارت ها و کلمات مؤثر
و پرطرفدار استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی در متن محتوا شما را برای رسیدن
به هدف سئوی مناسب سایت کمک میکند. علاوه بر این به فرمت محتوا در فرایند محتوا
نویس و لینگهای داخلی که بدنه محتوای خود قرار می دهید توجه کنید.
نحوه نوشتن محتوا برای رپورتاژ سایتها
رپورتاژنویسی و رپورتاژ آگهی در گدشته فقط به وسیله گزارشگران و
روزنامهنگاران انجام میشد. امروزه با تغییراتی که محتوانویسی ایجاد کرده است،
سبب شده است که رپورتاژنویسی یکی از مهمترین فاکتورهای محتوانویسی تبدیل شود.