محتوای سایت تمامی مواردی است که به هنگام باز کردن یک صفحه وب با آن مواجه می شود. تمامی مطالب از جمله تصویری، نوشتاری، صوتی، انیمیشن و...که در صفحات سایت ها قابل مشاهده هستند. برای بارگذاری محتوای سایت از پروتکل های مختلفی استفاده می شود. محتوای سایت ها با یکدیگر متفاوت هستند و تنوع زیادی دارند و می توانند شامل فایل های صوتی، فایل های تصویری، پیام ها، اپلیکیشن ها، داده ها، استاد و سرویس های الکترونیکی و ... که بر روی سایت بارگذاری شده اند، می باشند. در ادامه اطلاعات جامع تری در مورد تولید محتوا به شما خواهیم گفت.
محتوای سایت به چند دسته تقسیم می شود که در زیر به آن ها اشاره شده است:
محتوای سایت به صورت صوتی و تصویری بیش تر برای بارگذاری کلیپ های ویدیویی استفاده میشوند. کلیپ های جذاب باعث می شوند مخاطب بیشتری به سوی شما هدایت شوند. درکلیپ های ویدیویی مخاطب با منبع اصلی مواجه می شود و به نوعی با آن ارتباط برقرار می کند. به همین دلیل اکثر سایت ها مانند سایت های خبری، سایت های تبلیغاتی و سایت هایی مانند آپارات و ... از محتوای ویدیویی استفاده می کنند. اگر تولید محتوای ویدیویی با کیفیت بالا روی سایت بارگزاری شود مخاطب بهتر با آن ارتباط برقرار می کند.
فایل های صوتی نیز از دیگر محتوای سایت است که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. فایل های صوتی به صورت mp3 روی سایت ها بارگذاری می شوند و یا این که به صورت پادکست های صوتی که بیش تر جنبه ی آموزشی نیز دارند.
وجود یک تصویر بر روی صفحه سایت گویای هزاران حرف است. بنابراین باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. محتوای تصویری به شکل یک عکس، نمودار، نقشه و... بر روی سایت قرار گرفته می شود. تصویر در حافظه افراد ماندگار تر می باشد. زیبایی یک صفحه وب به تصاویری است که در آن قرار داده می شود. هر چه تصویر از کیفیت جذابیت بالاتری برخوردار باشد میزان اثرگذاری آن نیز بیش تر می شود. اگر در تصویر از متن استفاده می شود باید به فونت و ترکیب رنگ آن نیز به خوبی توجه شود. تصاویر گویای اطلاعات زیادی هستند. محتوای تصویری قابل فهم تر نسبت به بقیه موارد است.
همه ی ما می دانیم که بیش تر محتواهایی که در سایت ها به اشتراک گذاشته می شوند محتوای نوشتاری می باشد. کاربران در موتورهای جستجو بیش تر به دنبال یک پاسخ برای سوال های خود هستند. در محتواهای نوشتاری به دنبال جوابی برای پرسش های خود می باشند پس محتوای سایت که به صورت نوشتاری بسیار مهم می باشد. در محتوای نوشتاری اصول و قواعدی مدنظر است که باید حتماً رعایت گردند. همچنین محتوای نوشتاری به دلیل حجم کمی که دارند سریع تر روی صفحه سایت بارگذاری می شوند به همین دلیل موجب افزایش سرعت کار می شوند. معمولاً مخاطبان به این محتواها اعتماد بیش تری دارند تا محتوای ویدیویی، زیرا هم نیاز به دانلود فایل نیست و هم احتمال این که حجم اینترنت خود را مصرف کرده و آن چه که می خواستند نبوده باشد،هست پس محتوای نوشتاری مطمئن تر است.
محتوای سایت هر چه به صورت نوشتاری و عکس تهیه شود بهتر است زیرا محتوای سایت به صورت ویدیویی و صوتی به دلیل حجم بالا تری که دارند و به هنگام بارگذاری و به اشتراک گذاشتن سرعت اینترنت بسیار کند می شود. اینکار باعث افزایش مدت زمان بارگذاری محتوا باعث می شود که رتبه سایت در موتور های جستجو کاهش پیدا کند. اگر شما برای سایت خود محتوای صوتی و تصویری ایجاد می کنید باید در کنار آن از توضیحات نوشتاری استفاده کنید تا نامفهوم و اصطلاحا گنگ نباشند و همچنین در کنار محتوای نوشتاری باید از تصاویر با کیفیت نیز استفاده کنید. به همین دلیل می گوییم بعضی محتوا ها مکمل یکدیگر هستند. هچنین محتوای سایت باید طبق اصول و قواعد سئو تولید گردند تا به افزایش رتبه سایت کمک کنند. محتوای سایت باید متنوع باشد و وجود یک نوع محتوا در سایت برای مخاطب خسته کننده خواهد بود. از محتوای نوشتاری طولانی نیز خودداری کنید زیرا هنگامی که مخاطب با آن مواجه می شود حوصله مطالعه کامل آن را ندارد. جذابیت محتوا بسیار مهم است تا مخاطب را مشتاق کند تا مطلب را کامل بخواند و به نوعی با محتوا درگیر شود و با آن ارتباط برقرار کند.
همه ی صاحبان کسب و کار به دنبال دیده شدن محصولات خود هستند. به دنبال افزایش مخاطبانی هستند که به سایت آن ها مراجعه می کنند. به دنبال افزایش مشتریان خود با افزایش تعداد بازدید بالا هستند. به دنبال پاسخی برای سوالات مخاطب و همچنین افزایش رتبه خود در موتورهای جستجو می باشند. حال به نظر شما چرا باید صاحبان کسب وکار به دنبال تولید محتوای سایت باشند؟ بله تمام مواردی که بیان شد نشان دهنده اهمیت تولید محتوا است.
همان طور که مشاهده می کنید گوگل سعی دارد که مخاطبان با سریع ترین شکل ممکن، پاسخی برای سوالات خود پیدا کنند وآن چه که به دنبالش هستند را در کم ترین زمان پیدا کنند. دنیای اینترنت بسیار وسیع است و قوانین خاص خود را دارد. پس برای رسیدن به مخاطبان بیش تر و معرفی خود به دنیای اینترنت و از مرزها فراتر رفتن باید قوانین آن را رعایت کنید. این قوانین به صاحبان کسب وکار کمک می کند که مخاطبان خود را سریع تر پیدا کنند و محصولات خود را به آنها معرفی کنند.
امروزه به دلیل توسعه دنیای وب مثل گذشته نیست که یک مشتری مثلاً برای خرید لپ تاپ یا هر وسیله ی دیگر به مغازه ها مراجعه کند و به دنبال وسیله ی مورد نظر خود بگردد. قبلاً خرید وسیله به سختی انجام می گرفت چون باید به چندین مغازه مراجعه می شد که ممکن بود در فاصله ی زیادی از هم باشند و همچنین با محل زندگی شما و یا با محل کار شما فاصله ی زیادی داشته باشند و شما با وجود مشغله ها نتوانید به فروشگاه مراجعه کنید. حال دنیای اینترنت و فروشگاه های آنلاین این کار را برای همه ی ما راحت کرده اند. کافی است وارد موتور جستجوی خود شوید و کلمه کلیدی خود را سرچ کنید و در یک چشم بهم زدن به چندین فروشگاه مراجعه کنید و به راحتی قیمت ها و مزایا و معایب را ببینید و با سایر کالاها، برند ها، فروشگاه ها مقایسه کنید و سپس انتخاب کنید و خرید کنید.
.
عنوان مناسب در تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد این را دارید که تولید محتوا را به صورت اصولی انجام دهید باید در ابتدا یک عنوان مناسب انتخاب کنید. در تولید محتوا فقط نوشتن متن کافی نیست وبه نتیجه مدنظر خود نمیرسید. برای این که تولید محتوا به نتیجه برسد باید اصول و قواعد سئو را رعایت کنید. یکی از اصولی که بسیار مهم و حایز اهمیت است تهیه یک عنوان مناسب در تولید محتوا می باشد. انتخاب عنوان مناسب در تولید محتوا کار پیچیده ای نیست و فقط نیازمند کمی خلاقیت است. با ما همراه باشید تا شما را در این مورد راهنمایی کنیم.
انتخاب عنوان مناسب در تولید محتوا یک ضرورت محسوب می گردد. قبل از این که به دنبال مطلب خاصی باشید بهتر است یک عنوان جذاب تهیه کنید. یک عنوان جذاب و جالب می تواند مخاطبان را به سوی شما جلب کند. مخاطب شما باید با دیدن فقط عنوان بفهمد که پاسخ سوال او در این مقاله گنجانده شده است و مخاطب را ترقیب کند که ادامه مطلب نوشته شده را مطالعه کند.
یکی از بزرگ ترین مسائل در تولید محتوا، انتخاب عنوان ها و زیر عنوان ها مناسب می باشد. زیرا باید طبق سلیقه های متفاوت مخاطبان عنوان ها انتخاب شوند تا بتوانند پاسخی برای درخواست های آن ها باشد. تاثیر دیگر انتخاب عنوان مهم رتبه بندی سایت می باشد. کلاً برای این که متنی که شما به اشتراک می گذارید، دیده شود و حجم زیادی ترافیک سایت را به سوی سایت شما روانه کند باید عنوان مناسب برای آن در نظر بگیرید. به همین دلیل اهمیت سئو برای ما مشخص میشود که در ادامه به توضیح آن میپردازیم.
هدف ما از ایجاد یک موضوع خاص و جذاب این است که توانایی این را داشته باشیم که مشتریان و یا مخاطبانی که هدف های ویژه ای دارند را جذب کنیم و آن ها را ترغیب کنیم تا آن ها بر روی لینک سایت ما کلیک کنند و وارد سایت شما شوند و از همه مهم تر اینکه شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. این باعث می شود بازدید کنندگان سایت شما خیلی سریع افزوده گردد. البته این بسیار مهم است که شما چه مخاطبانی را ترغیب می کنید که از سایت شما بازدید کنند.
یکی دیگر از موارد مهم در تولید محتوا بعد از تعیین موضوع یا عنوان مناسب، متن محتوای ما است. یعنی شما متنی که می نویسید باید مرتبط با عنوان باشد و اگر بی ربط باشد به محض این که مخاطب وارد سایت شما و با این مطلب مواجه شد به سرعت سایت شما را ترک می کند و دیگر وارد سایت شما نمی شود. عدم مرتبط بودن محتوا با موضوع عملکرد منفی برای شم در بر خواهد داشت. در مقابل اگر فرد به محض این که عنوان را دید روی لینک کلیک کرد و متوجه شد متن همان چیزی است که او به دنبالش می باشد، قطعاً شما بازخورد مثبتی دریافت خواهید کرد. بنابراین انتخاب عنوان مناسب در تولید محتوا به همان اندازه خود تولید محتوا برای ما اهمیت دارد و هر دو جزئی جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند.
بیشتر افراد می دانند که چه متنی می خواهند بنویسند اما برای آن عنوان جذابی نمی توانند انتخاب کنند. انتخاب کلمه کلیدی در این قسمت بسیار مهم هستند. ما در این قسمت چند مرحله برای ایجاد یک عنوان مناسب در تولید محتوا بیان می کنیم که به شما در نوشتن یک عنوان بسیار جذاب کمک می کند.
در مرحله اول انتخاب عنوان مناسب در تولید محتوا باید شما به دنبال شناسایی مخاطبان خود باشید. همان طور که می دانید دنیای وب بسیار وسیع و گسترده است و هر نوع مخاطبی، از هر رده سنی در وب در حال گردش است. اما نکته ای که اهمیت دارد این است که مخاطب مدنظر شما از چه گروه و رده سنی و چه جنسیتی است. این کار به شما بسیار کمک خواهد کرد. درست است که یکی از اهداف ما بالا بردن بازدیدکننده سایت است اما هدف مهم تر ما این است که فرد از محتوای سایت ما استفاده کند و برای چند لحظه هم که شده در سایت ما جستجو داشته باشد .
بعد از شناسایی مخاطبان هدف، باید یک عنوان زیرکانه و خلاقانه ایجاد کنید. پیشنهاد ما به شما این است که یک دفترچه و خودکار تهیه کنید و راجع به موضوعی که می خواهید بنویسید کلمات کلیدی را انتخاب کنید. کلمات کلیدی باید کلماتی باشند که بیش ترین آمار جستجو را در موتورهای جستجو دارد. در عنوان مدنظر شما باید از کلمه کلیدی استفاده کنید. عنوان مناسب در تولید محتوا باید دربرگیرنده کلمه کلیدی باشد.
عنوان باید ساده و قابل فهم باشد. عنوان مناسب در تولید محتوا باید به طور صریح و واضح بیان کند که می خواهد راجع به چه موضوعی صحبت کند. باید در نظر داشته باشید که مخاطبان متفاوتی این کلمه کلیدی را جستجو می کنند.
اگر شما درباره یک موضوع علمی در حال تولید محتوا هستید باید عنوان شما کمی رسمی تر باشد و جدیت مطلب را نشان دهد. اما اگر شما در مورد گردشگری در حال تولید محتوا هستید پس عنوانی را انتخاب کنید که هیجان انگیز تر باشد و مخاطب را وادار کند که برای خواندن حتی پاراگراف اول نیز بر روی لینک موردنظر کلیک کند. اگر شما راجع ورزش مطلب می نویسید پس باید از عنوان های جذاب و خبری استفاده کنید. از کلمات به صورت هوشمندانه استفاده کنید. عنوان کوتاه بنویسید زیرا سریع تر دیده می شود. می توانید عنوان را به صورت سوالی نیز بنویسید. عنوان سوالی مخاطب را بیش تر ترغیب می کند تا برای پیدا کردن پاسخ سوال به سراغ ادامه مطالعه متن برود.
عنوان جذابی ایجاد کنید. سعی کنید عنوان مناسب در تولید محتوا باید به صورت غافلگیرانه باشد تا حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزاند. از ایجاد عنوان های ساده و تکراری پرهیز کنید زیرا بسیار کسل کننده و خسته کننده می باشد و توسط مخاطب به راحتی کنار گذاشته می شود. گاهی اوقات صاحبان کسب و کار فقط کسب و کار خود را معرفی می کنند و از یک تولید کننده محتوا درخواست می کنند تا در زمینه ی کاری آن ها شروع به ایجاد محتوا کند. اگر شما نیز اطلاعات کامل راجع به این کار ندارید و به دنبال صرفه جویی در وقت و هزینه هستید پس بهتر است برای کسب نتیجه بهتر کار را به یک تولیدکننده محتوا بسپارید. همان طور که بیان کردیم عنوان و متن محتوا بسیار مهم است و صرفاً با نوشتن هر مطلبی شما به هدف خود دست پیدا نخواهید کرد.
یونیک مارکتینگ با در اختیار داشتن کادر مجرب به شما در تهیه یک عنوان مناسب در تولید محتوا به صورت حرفه ای کمک می کند. قبل از این که کار تولید محتوا را به ما بسپارید می توانید از مشاوران ما در این زمینه راهنمایی بگیرد.