آموزش تولید محتوا

جدید ترین نکات و ترفند های تولید محتوا برای داشتن وبلاگ و محتوایی فوق العاده

آموزش تولید محتوا

جدید ترین نکات و ترفند های تولید محتوا برای داشتن وبلاگ و محتوایی فوق العاده

چگونه با تولید محتوای حرفه ای مخاطب را درگیر کنیم ؟

چگونه با تولید محتوای حرفه ای مخاطب را درگیر کنیم ؟

همیشه خودتان را جای مخاطب بگذارید. واقعا حاضر می‌شوید متنی را بخوانید که پر از پاراگراف‌های طولانی است و با نگاه کردن به صفحه،  لشکری عظیم از مورچه‌های سیاه در حال رژه رفتن روی صفحه سفید ببینید؟

حتی اگر به این موضوع اعتراف نکنید در عمل، در صدم ثانیه، چنین صفحه‌ای را ترک خواهید کرد.

همه ما خاطره خوبی از کلاس‌های درسی که در آن استاد، یک‌بند و بی‌توقف حرف می‌زد، ندارید. ارتباط یک‌طرفه به طور کلی چیز خوبی نیست.

به این نکته توجه کنید. اگر در نوشتن خود مانند همان استاد پُرچانه و پر فیس و افاده ،یک بند حرف بزنید و حتی نفس نکشید و هیچ نقطه و بخشی از متن را به سؤال یا درگیر کردن مخاطب اختصاص ندهید، او دقیقا مانند همان دانشجویی می شود که به ساعتش زل می زند تا ساعت کلاس تمام شود .

باید تلاش کنید تا در حین تولید محتوا و نوشتن، مدام مخاطب را درگیر بحث کنید. هر چند خط یک‌بار، او را در ذهن خودتان مجسم کنید و خودتان را به جایش بگذارید و ببینید که چطور می‌توانید او را در مسیر خواندن با خود همراه بسازید.


تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟


مدتی پیش یکی از دوستان قدیمی که خیلی اهل کامپیوتر و اینترنت نبود تماس گرفت و ازم خواست در تولید محتویات سایت کمکش کنم. این دوست من یه شرکت تولیدی در زمینه محصولات ورزشی در اطراف مشهد داشت و پی به اهمیت استفاده از اینترنت و وب‌سایت برای افزایش فروش محصولاتش برده بود. بعد از اون طی صحبتی کوتاه با طراح سایت وردپرسی‌اش متوجه شده بود برای بهتر دیده شدن سایتش به مشتریان بالقوه‌اش نیاز به محتوا که البته خودش می‌گفت محتویات داره. سوال اولش از من این بود که این محتوا یعنی چی؟

محتوا در تعریف ساده به متنی گفته می شود که به زندگی مخاطب ارزشی اضافه می‌کند. این ارزش می‌ تواند آموزشی، خبری، سرگرم کننده و غیره باشد. تعریف دیگری هم وجود داره که کمی تخصصی‌تر این موضوع را بررسی می کند. این تعریف محتوا رو ارائه اطلاعات به مخاطب با هدفی خاص با فرمی خاص از طریق یک کانال مشخص می‌داند. این تعریف ۵ قسمت رو برای محتوا شامل می‌شه: اطلاعات ، مخاطب، هدف، فرم، کانال.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ شکلی از بازاریابی با استفاده از فرمت‌های مختلف محتواست. در این روش برنامه اصلی بر بازاریابی و جذب مخاطب از طریق تولید و انتشار محتوای مفید و جذاب برای مخاطب است.

انواع محتوا

تولید محتوا در گذر زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است که در ابتدا بعد از پیدایش خط تولید و انتقال محتوا به شکل عملی و مفید فقط با نوشتن قابل انجام بود . با به وجود اومدن شیوه‌های جدید ارتباطی عرضه محتوا به شیوه‌های دیگری به جز متن نیز امکان پذیر شد. امروزه محتوا اهمیت بسیار زیادی در اینترنت و فضای وب دارد.  به طوری که شاهد عرضه شکل‌ها و فرمت‌های متنوع محتوایی در اینترنت هستیم. به طور کلی در حال حاضر محتوا در ۴ قالب اصلی قابل تولید است.

متن ، عکس ، ویدئو ، فیلم

هر کدام از این قالب‌ها مخاطب ، کانال ارایه و کارکرد ویژه خود را دارند. هر کدام از این قالب‌ها علاوه بر قابلیت ارایه در یک وبسایت پلتفرم‌های مختص به خود نیز دارند. به عنوان مثال محتوای ویدیویی که یکی از رو به رشد ترین انواع فرم‌های محتواست به صورت شاخص روی یوتیوب و در کشور ما روی آپارات عرضه میشود