آموزش تولید محتوا

جدید ترین نکات و ترفند های تولید محتوا برای داشتن وبلاگ و محتوایی فوق العاده

آموزش تولید محتوا

جدید ترین نکات و ترفند های تولید محتوا برای داشتن وبلاگ و محتوایی فوق العاده

مناسبت‌های پیشنهادی از تقویم محتوای شهریور ماه

مناسبت‌های پیشنهادی از تقویم محتوای شهریور ماه


۱ شهریور روز بزرگ داشت ابوعلی سینا و روز پزشک

این روزها همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده کادر درمان و بخصوص پزشکان فشار کاری زیادی را تجربه کنند. در این شرایط بهتر است از زحمات این گروه از جامعه بیشتر قدردانی شود. به مناسبت روز پزشک می‌توانید در وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار خود از راه‌های خوشحال کردن پزشکان صحبت کنید. صحبت از کارهایی که ناخواسته باعث رنجیده شدن آن‌ها می‌شود نیز موضوعی است که می‌توانید به آن بپردازید، البته سعی کنید حتما در کنارش رفتارهای جایگزین را هم معرفی کنید.

4 شهریور جشن شهریورگان

در فرهنگ باستانی ایران، هر کدام از روزهای ماه یک نام مخصوص به خود دارند. مثلا نام روز چهارم هر ماه، شهریور است. نیاکان ما روزهایی که نام روز و نام سال با هم منطبق می‌شوند را جشن می‌گرفتند. به همین دلیل چهارم شهریور جشن شهریورگان است و بنا بر گفته‌ی بعضی از منابع، روز تولد کوروش هم در همین زمان است. بنابراین اگر قصد دارید در مورد تاریخ کهن ایران، اساطیر و آداب و رسوم ایران باستان صحبت کنید، این روز بهترین فرصت است ا در تقویم محتوای شهریور خود از آن استفاده کنید. روایت‌های بکر و بی‌نظیری از اساطیر و باورهای کهن وجود دارد که تشنه‌ی شنیده شدن هستند. بهتر است از منابع معتبر استفاده کنید و درگیر محتوا و اطلاعات سطحی، تکراری و غیرتخصصی نشوید.


4 شهریور روز کارمند

مناسبت دیگر چهارم شهریور روز کارمند است. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، این مناسبت یک فرصت عالی برای تولید محتوا برای کارمندان شما است. می‌توانید از کارمندان‌تان بخواهید درباره‌ی تجربیات‌شان از کار در مجموعه‌ی شما بنویسند. بگذارید شبکه‌های اجتماعی‌تان در این روز، صدای کارمندان شما باشد. از طرف دیگر می‌توانید محتواهای کاربردی برای کارمندان تولید کنید. مثلا یک محتوای تخصصی درمورد راهکارهایی برای پیشرفت در کار. همانطور که قبلا در پست “بازاریابی محتوایی چگونه به تیم‌های منابع انسانی کمک می‌کند؟” گفتیم، تولید محتوا فقط برای استفاده‌ی مخاطبان نیست. بلکه سازمان و کسب‌وکار شما به تولید محتوای منابع انسانی هم نیاز دارد.

11 شهریور روز صنعت چاپ

همانطور که اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ، تاریخ را به دوره‌ی قبل و بعد از خود تقسیم کرد، ورود صنعت چاپ به ایران نیز تغییر و تحولات بنیادینی را حوزه‌ی صنعت و فرهنگ ایجاد کرد. در سال‌های گذشته رشد تکنولوژی منجر شد صنعت چاپ در حاشیه قرار بگیرد.

 می‌توانید در محتوای خود یادی کنید از خرده روایت‌های مرتبط با این صنعت، محتواهایی در حمایت از مطبوعات و کتاب‌های چاپی تولید کنید و یا درمورد تاریخچه‌ی این صنعت اینفوگرافیک بسازید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد